Monday, December 07, 2009

Madonna Vs David Guetta - Revolver

It must be a cold day in hell because I'm not totally repulsed by Madonna's latest offering. After the bad Dannii B-side that was "Celebration", the oldest woman in pop slightly redeems herself with the second single from her recent Greatest Hits compilation. The album version of "Revolver" is utterly tragic - fact - but calling in David Guetta to overhaul the song was a wise move. The Frenchman mercifully deletes Lil' Wayne's embarrassing rap, speeds up the plodding beats and trims away all the excess padding. Unfortunately, he can't do anything about the plethora of bad metaphors littering the lyrics but the marriage of sex and violence works a lot better in this version. The end result wouldn't sound out of place on Rihanna's gruesome "Rated R" - if that shit actually contained fun music. I really hope they go with this as the radio edit. It's kind of nice to enjoy a Madonna single again (it hasn't happened since 2006's "Get Together") and I think it's only fair she reap some benefit from the current electro-dance craze. After all, the super cougar was already burning up the dancefloor years before Lady GaGa and Ke$ha were even born. Check out Madonna Vs David Guetta below. The robotastic extended version is even better but I can't find it on youtube.

Now that I've finally had something nice to say, can Madonna's army of trolls please stop spamming my email over this highly accurate post? Cheers.

12 comments:

John said...

They're always going to hate on you. I know you wear it as a badge of honour, anyway.

Paul said...

took me a while to comment as i hit my head falling to the floor in shock!

bomitoni said...

Wow you really can polish a turd! Who knew?

AOTG said...

Who does the decrepid old HAG think she is? Smelly Rowland?!?

It sounds like something Britney concocted in a drugged up stupor during the recording for Blackout.

tommie said...

It must be the weed. It must be the E.

Cuz this is nothing more than a tragic attempt to seem semi-relevant.

Alex said...

The vocalist on the demo KILLS the real version. Madonna sounds drunk and also like the scariest robot.

John said...

Amen to what Alex said.

Mike said...

Personally, I'm glad about the autotune overload! Does anyone actually want to hear Madonna's thin as rice paper vocals?

Brian Chang said...

HAHAHAHAHA... THIS SONG IS CRAP for some reasons.. even the remix can't even save this TURD HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAA LMFAO HAHAHAHAHAAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHA

Give me a moment to compose myself..

HAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Johnny D said...

I can't belive anyone had the audacity to tack this onto the greatest hits of Madonnas 70 year career in pop, let alone release it as a single. And frankly to pass it on to Guetta for a mix that sounds like something the Black Eyed Peas knocked back is just lazy and a year too late. Let me guess? Madonna couldn't be fcked making a video either? We bought that shit for Rescue Me, because we all assumed she was gettting rogered senseless by that hot sex machine fromt he Justify video (yeah I'd go there too!), but this time its just lazy.

I've always been a huge fan of Madonna, even the American Life album had it's moments, but after the utter lameness of Hard Candy I am pretty much done.

I'll start being interested in Madonna's music when she is. I thought Britney phoned it in with 3 but this takes it to a whole new level.

PS the crappy Celebration video was a cheap new low. Camp thrashtastic song, but even Dannii and Latoya seems to have a bigger video budget. What a depressing way to "celebrate" the end of your Warner contract?

érémízqí said...

i love this women and her song

carpet washing machine

carpet washing machine said...

so cute song.

like a madonna song